300 el x 50 el x 30 el

Toneelhuis/FC Bergman (Belgia)

22, 23 lutego 2019

Godz. 20:30

CENTRUM KONGRESOWE ICE KRAKÓW,
UL. MARII KONOPNICKIEJ 17

Czas trwania: 70 minutes
Bilety:  80 PLN

Kreakcja i wykonanie: Stef Aerts, Joé Agemans, Bart Hollanders, Matteo Simoni, Thomas Verstraeten, Marie Vinck

Aktorzy gościnni: Mo Bakker, John Bogaerts, Evelien Bosmans, Arne Focketyn, Ruud Gielens, Herwig Ilegems, Shana Van Looveren, Karen Van Parys, Gert Portael, Matthieu Sys, Wim Verachtert, Rik Verheye, Ramona Verkerk, Gert Winckelmans

Scenografia FC Bergman

Kostiumy Judith Van Herck

Kamera Thomas Verstraeten

Zespół techniczny: Niels Antonissen, Paul van Caudenberg, Victor Dries, Kobi Gruyaert, Monique Van Hassel, Ken Hioco, Diederik Suykens

Produkcja  FC Bergman
Producent wykonawczy Toneelhuis

Zdjęcia: Sofie Silbermann, Kurt Van der Elst

Teatr i film łączą się genialnie w tej pozbawionej słów produkcji, która ukazuje życie odciętej od świata wioski, ogarniętej lękiem przed zbliżającą się katastrofą – potopem.

Sześć skromnych domków stoi na leśnej polanie. Na początku widzimy tylko to, co się dzieje na zewnątrz. Ale kiedy pojawia się ekipa z kamerą na żywo, surrealistyczne, osobliwe i pełne humoru fragmenty życia ich mieszkańców zostają uchwycone i ujawnione na dużym ekranie. Stajemy się podglądaczami. Od przyziemnych do intymnych, od złowrogich do absurdalnych, twórcy przedstawienia serwują nam symfonię symbolicznych i niepokojących obrazów. Historia Arki Noego – tytuł nawiązuje do wymiarów biblijnej arki – jest punktem wyjścia dla tej produkcji, która dotyka ukrytych pragnień, poszukiwania sensu życia, piękna ludzkich porażek i wreszcie nadziei. Trzynastu aktorów na scenie, do tego statyści. To swoista podróż, niesamowite doświadczenie, któremu towarzyszy muzyka Vivaldiego, The Persuasions i Niny Simon.

Młody belgijski kolektyw teatralny Toneelhuis / FC Bergman odznacza się eksperymentalnym i odważnym podejściem do teatru. Można ich wręcz nazwać teatrem anarchistycznym. Starannie opracowana strona wizualna i poetycka przedstawień służy im do wyrażania niezwykle śmiałych tematów: hipokryzji, zakłamania, przemocy w rodzinie.

Polska premiera!

„Jeśli sądzisz, że widziałeś już wszystko, na myśl przychodzi FC Bergman.”

The Reviews Hub

„Obrazy wywołują silne wrażenie, są imponujące i piękne. Jednak od początku wśród publiczności przemieszcza się nastrój niepokoju, który objawia się w postaci gęsiej skórki lub włosów jeżących się na karku. Od czasu do czasu wybuchają też salwy śmiechu, bo to co oglądamy jest tak skrajnie absurdalne i zuchwałe.”

Kristien Vanpoucke, Cutting Edge

„Teatr, który nie zna granic.(…) Życie ludzkie toczy się na naszych oczach, a teatr je przed nami odkrywa.”

Stijn Dierickx, De Morgen

„Istne bombardownie pozbawionymi słów obrazami, które tworzą złowieszcze przedstawienie o społeczności w uścisku sekretnego strachu.”

Annette Embrechts, De Volkskrant