Donka – list do Czechowa

Compagnia Finzi Pasca (Szwajcaria)

15, 16 lutego 2019

Godz. 20:30

CENTRUM KONGRESOWE ICE KRAKÓW
UL. MARII KONOPNICKIEJ 17

Sala Teatralna

Czas trwania: 120 minut (jedna przerwa, 20 minut)
Bilety: 80zł

ZESPÓŁ ARTYSTYCZNY 

Scenariusz, reżyseria, reżyseria
światła, choreografia:
Daniele Finzi Pasca

Dyrektor kreatywny:
Antonio Vergamini

Muzyka, orkiestracje, reżyseria
dźwięku, choreografia:

Maria Bonzanigo

Projekt scenografii i rekwizytów:
Hugo Gargiulo

Współpraca artystyczna:
Julie Hamelin Finzi

Projekt kostiumów:
Giovanna Buzzi

Projekt wideo:
Roberto Vitalini dla bashiba.com

Projekt charakteryzacji  i współpraca
przy tworzeniu rekwizytów:
Chiqui Barbé

Wynalazca Cyr Koła:
Daniel Cyr

Prace badawcze i asystent reżysera:
Facundo Ponce de León

Koordynator artystyczny:
Geneviève Dupéré

Współreżyseria światła i dyrektor produkcji:
Alexis Bowles

Występują:
Andrée-Anne Gingras-Roy, Beatriz Sayad, David Menes, Jess Gardolin, Evelyne Laforest,Félix Salas, Francesco Lanciotti, Lydia Gomez,Marco Paoletti,Melissa Vettore, Rolando Tarquini i Stéphane Gentilini


ZESPÓŁ TECHNICZNY W CZASIE TOURNÉE

Inspicjent:
Allegra Spernazoni

Kierownik turnée:
Patrizia Capellari

Dyrektor techniczny i kierownik oświetlenia:
Julien De La Sablonnière

Kierownik  maszynowni:
Jens Leclerc

Kierownik pracowni scenografii i rekwizytów
oraz operator wideo:
Nicolò Baggio

Współreżyser dźwięku i akustyk:
Fabio Lecce

Akustyk:
Alessandro Napoli


Partnerzy:
Produkcja Compagnia Finzi Pasca  i Chekhov International Theatre Festival (Międzynarodowego Festiwalu  Teatralnego Czechowa) w koprodukcji z Théâtre Vidy – Lausanne

Przy wsparciu:
Government of the Russian Federation (Rządu Federacji Rosyjskiej)
Municipality of Moscow (Miasta Moskwy)
Cornèrcard
Fidinam
Grand Hotel Villa Castagnola
Caffè Chicco d’Oro
Helsinn – International Partner

Zdjęcia: Viviana Cangialosi

Życia nie powinno się pokazywać takim, jakie jest, ani takim, jakie powinno być, ale takim, jakie pojawia się w snach.

Daniele Finzi Pasca jest wizjonerem teatru, twórcą sukcesów Cirque du Soleil i Cirque Éloize, a także spektakularnych ceremonii otwarcia i zamknięcia Igrzysk Olimpijskich. Jest reżyserem, inscenizatorem i aktorem w jednym. Jego przedstawienie „Corteo” wyreżyserowane w roku 2005 dla Cirque du Soleil obejrzało do tej pory osiem milionów widzów. W roku 2016 stworzył nową mistrzowską kreację „Luzia” dla tego najbardziej znanego na świecie nowego cyrku. Artysta jest także inscenizatorem niezapomnianych ceremonii olimpijskich: zamknięcia 20. Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie w 2006 r., zamknięcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku i otwarcia Igrzysk paraolimpijskich w Soczi w 2014 roku. Uważany za jedną z najciekawszych osobowości współczesnego teatru jest laureatem wielu znaczących nagród teatralnych, m.in.: Hans Reinhart Ring – przyznawanej w Szwajcarii prestiżowej nagrody za osiągnięcia teatralne, nominacji do Złotej Maski w Rosji, dwukrotnej nominacji do Premio Europa Nuove Realtà Teatrali oraz Nagrody za Najlepszą Reżyserię – Drama Desk Award na Brodaway’u.

Compagnia Finzi Pasca zaprezentuje olśniewający spektakl z pogranicza teatru, teatru akrobacji, tańca, muzyki i śpiewu z udziałem jedenastu artystów-akrobatów. W tym przedstawieniu poetyckie obrazy następują po sobie jak we śnie. Składają się na nie zapierające dech w piersiach akrobacje, przeplatane dowcipnymi scenami wybornej klaunady. Spektakl jest hołdem dla Antoniego Czechowa. Przedstawienie powstało w 2010 roku z okazji 150. rocznicy urodzin pisarza, a jego premiera odbyła się w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Czechowa w Moskwie. W Krakowie zobaczymy nową wersję spektaklu, którego premiera odbyła się w 2018 roku. Daniel Finzi Pasca zgłębia utwory Czechowa, jego pamiętniki, odszyfrowuje notatki, nadaje im kształt i barwę, tak by jak najpełniej przedstawić życie i naturę pisarza. „Donka” w języku rosyjskim to mały dzwoneczek umocowany na wędce, który dzwoni za każdym razem, kiedy ryba chwyta przynętę. Czechow uwielbiał łowić ryby, dla niego był to sposób medytacji. Reżysera przedstawienia, wrażliwego na każde „stany oświecenia”, zafascynował ten obraz.

Polska premiera!

„Dziwne i surrealistyczne, śmieszne i zabawne, Donka po prostu oszałamia."

The Stage - London UK

„Są takie chwile w tym znakomitym przedstawieniu Donka: List do Czechowa, kiedy możesz poczuć, jak twoje uwięzione w klatce piersiowej serce rośnie.”

The West Australian, Perth, Australia

„Utkane z sennych majaków, których dziwne obrazy przeplatają się ze sobą. (...).Poziom umiejętności artystów jest niezwykły, gwarantuje to wieczór niesłychanie atrakcyjny.”

The Guardian, London, UK

„Czechow podobno miał świetne poczucie humoru. Podejrzewam, że uwielbiałby Donkę.”

Critical Dance, Taipei (Tajwan)