Spotkanie z tobą było moim przeznaczeniem

Théâtre du Corps Pietragalla-Derouault (Francja)

19, 20 lutego 2019

Godz. 20:30

OPERA KRAKOWSKA
UL. LUBICZ 48
Sala Kopułowa

Czas trwania: 80 minut
Bilety: 80 zł

Choreografia i wykonanie: Marie-Claude Pietragalla i Julien Derouault

Muzyka: Antonio Vivaldi, Arvo Pärt, Yann Tiersen, Portishead, Gustav Mahler

Muzyka komponowana: Yannaël Quenel

Światło: Eric Valentin

Współpraca: Damien Chavant

Zdjęcia: Pascal Elliott

„Intymna podróż, której celem jest eksploracja miłosnego związku między dwiema istotami. Spektakl o teraźniejszości, trwałości i zmienności uczuć, powodowanej ich ulotnością.” /Marie-Claude Pietragalla i Julien Derouault/

W tym spektaklu stworzonym przez i dla Marie-Claude Pietragalli i Juliena Derouaulta choreografowie opowiadają o fenomenie pamięci z natury ulotnej, która zanikając pozostawia miejsce pamięci duszy. Tylko znaczące, a często wstrząsające wydarzenia zmuszają człowieka do przekraczania kolejnych etapów życia i definiują jego przyszłość. Raj na ziemi nie trwa wiecznie, a największe mity oparte są zawsze na osobistej historii. Tym przedstawieniem Théâtre du Corps zmierza w stronę bardziej teatralnej ekspresji. Spotkanie z tobą było moim przeznaczeniem opowiada o człowieku, jego samotności i wreszcie miłości.

Théâtre du Corps tworzony jest przez dwoje choreografów: Marie-Claude Pietragallę i Juliena Derouaulta. Ich teatr został założony w 2004 roku i ma obecnie siedzibę w Alfortville niedaleko Paryża. Ona, Marie-Claude Pietragalla, ikona francuskiego tańca, główna tancerka Opery Paryskiej, były Dyrektor Naczelny Baletu Narodowego w Marsylii. On, Julien Derouault, były solista Baletu Narodowego w Marsylii. W 2005 roku stworzyli niezależną grupę taneczną by kreować, prezentować i produkować własne przedstawienia. Marie-Claude Pietragalla i Julien Derouault są projektantami, reżyserami i choreografami, często występują w swoich przedstawieniach. Artyści tworzą w złożonym języku, w którym improwizacja i choreografia łączą i przeplatają się ze sobą. Ich choreografie wyrażają przede wszystkim człowieczeństwo tancerza, i dlatego wyobraźnia artysty wyprzedza w nich podejście akademickie i względy formalne.

 

Polska premiera!